ADVIES OP JOUW MAAT

Tijdens een reeks 1 op 1 sessies help ik je met de fundamenten om een sterk merk te bouwen en het te vertalen naar de beste merkverhalen en kloppende belevingen om zo échte fans voor je merk te creëren.

Met een sterk, authentiek, onderscheidend én menselijk merk dat opvalt, zoals een unicorn in a field of horses, zullen je klanten keer op keer op keer voor jou kiezen, en niet voor de concurrent. Je wordt écht bekend, dé referentie in de markt, door je straffe merkbelevingen, waardoor je vlotjes je ideale klanten aantrekt, gewoon omdat je een ijzersterk merk hebt neergezet dat hun hoofd en hun hart heeft veroverd, voor altijd.

Geen snelle, korte termijn acties met snelle, korte termijn resultaten

Wel een stevige strategie met het oog op duurzame groei voor de lange termijn

Waar klanten mee worstelen voor ze instappen

  • Ik wil meer omzet, meer klanten en mezelf een deftig loon kunnen uitbetalen, mijn business lijkt soms meer een hobby
  • Ik wil dat mijn klanten als vanzelf komen en blijven terugkomen
  • Ik wil beter en vlotter content maken maar ik vlieg alle kanten uit/ik blokkeer helemaal
  • Ik wil onderscheidend zijn t.o.v. mijn concurrenten, ik ga op in de massa!
  • Om te verkopen moet ik mezelf in een hokje duwen waar ik niet thuishoor, ik wil authentiek blijven
  • Ik blijf telkens cirkeltjes draaien in mijn hoofd, ik twijfel of dit wel bij mijn business past, ik wil graag meer richting en focus
  • Ik wil meer zekerheid en (zelf)vertrouwen in mijn sales, ik vind het eng en niet leuk
  • Ik wil groeien maar ik heb geen idee hoe dat mogelijk is
  • Ik heb geen idee wie mijn ideale klant - potentiële fan - is
  • Ik wil me gaan focussen op iets anders/extra. De vlag dekt de lading niet meer.
  • Ik wil graag een nieuwe huisstijl/logo/naam
  • Ik wil graag een rebranding maar weet écht niet hoe ik daaraan moet beginnen

De oplossing ligt vaak bij de basis, bij het bouwen van een sterk merk

Zorg eerst voor helderheid en focus rond je merk en ga

dan pas slim investeren in marketingtools

Ondernemers hebben wel eens de neiging te denken dat je sowieso eerst veel tijd, geld en energie moet investeren in allerlei marketingtools zoals FB/IG ads, website,... en dat de rest dan wel vanzelf komt. Dat is niet zo!

Als je fandamentals op orde zijn, weet je precies welk verhaal je wilt vertellen, hoe en waar je dat wilt vertellen en wie daar oren naar heeft.

Het geeft dus richting, focus en helderheid. Je gooit niet zomaar geld in het rond om te zien wat er van komt, neen, het zijn weloverwogen, goed bepaalde keuzes die je maakt in welke tools je zal investeren en die ook maximaal zullen renderen.

Door focus te krijgen in je marketingverhaal weet je perfect welke volgende post je moet schrijven, wat je kan toevoegen bij je aanbod, hoe je je ideale klant moet aanspreken,...

Het zorgt ook voor een soort kapstok, een rode draad in jouw business, zodat jij weet waar je naartoe wilt en zal gaan, ook op de lange termijn. Het helpt een houvast te creëren waar jij je hele business en merk aan kan ophangen zodat het een coherent, consequent en herkenbaar geheel wordt voor jou én voor je klant.

Het helpt je je merk te laten (be)leven en dus het hart van je klant te veroveren, zodat hij altijd voor jou kiest en niet voor je concurrent. Op die manier kan je een trouwe fanbase opbouwen.

Het is een persoonlijk traject, op maat van jouw business. We gaan aan de slag met jouw merk, jouw verhaal en jouw merkbeleving.

Het is dé key om alle bovenstaande worstelingen aan te pakken waar ondernemers mee zitten. We gaan op zoek naar de oorzaak en gaan daar eerst schoon schip maken. De rest volgt dan als vanzelf.

Voor wie is dit?

  • Je verkoopt producten, hetzij je eigen ontworpen/gemaakte producten, hetzij bestaande, aangekochte producten, in een bakstenen winkel, webshop,...
  • Je verkoopt een dienst, een expertise
  • Je wilt graag marketing inzetten waar je op de lange termijn blijvend de vruchten van plukt
  • Je staat open voor het inzetten van emoties en storytelling. Je bent mee dat dit the way to go is.
  • Je bent bereid om je oogkleppen af te zetten/uit je tunneltje te komen en stappen te zetten die misschien buiten de grenzen van je comfortzone treden
  • Je begint niet elk antwoord met 'Ja, maar...'
  • Je houdt van persoonlijk contact en van dieper graven
  • Je bent op zoek naar iemand die op maat van jouw business gaat meedenken en dieper duikt in jouw persoonlijke situatie
  • Je bent bereid om actie te nemen en stappen te zetten om te groeien

Voor wie is het niet?

  • Marketing is voor jou enkel cijfertjes en harde resultaten
  • Je bent niet helemaal mee met het inzetten van emoties en je blijft enkel maar roepen dat jouw product de allerbeste kwaliteit heeft
  • Je begint elk antwoord met 'Ja, maar...' en staat niet open voor andere meningen of voor een andere manier van kijken
  • Je bent akkoord met wat ik zeg maar je blijft ter plaatse trappelen for no reason, er komt geen actie
  • Je gelooft niet dat het werken aan je merk dé oplossing is voor je problemen


Wat mag je verwachten?

KICK-OFF SESSIE

Tijdens een intensieve kick-off sessie duiken we samen in jouw business en maken we een status op van waaruit we starten.

3 DEEP DIVE SESSIES

Elk van de 3 deep dive sessies handelen over een bepaald thema waarbinnen we gaan finetunen welke richting we kunnen en zullen uitgaan met je merk.

MERKGIDS

Alle richtingen die we samen hebben bepaald tijdens de deep dive sessies, krijg je netjes in een merkgids. Dat is je leidraad voor de toekomst.

BRAINSTORM

We brainstormen er op los om van de plannen die we maakten in de deep dive sessies over te gaan op concrete merkbelevingen die het plaatje helemaal kloppend maken.

ACTIEPLAN

Wat zijn de volgende stappen om het verhaal te bouwen en onze merkbelevingen uit te rollen? We stellen samen een actieplan op om direct aan de slag te gaan.

2 FINETUNE SESSIES

Na het opstellen van het actieplan, zitten we 2 keer samen voor het finetunen in het uitrollen van je actieplan en hoe je bepaalde zaken het best kan aanpakken.

PERSOONLIJKE MAP

Je krijgt een persoonlijke map waarin we alle documenten, templates, opdrachten, merkgids,... verzamelen.

FEEDBACK

Tijdens het hele traject blijf ik in je broekzak zitten. Gedurende onze sessies mag je me 5/7 dagen allerhande zaken doorsturen zoals content, ideetjes, uitwerkingen,... voor feedback.

Alle sessies kunnen online of in real-life plaatsvinden (excl. kilometervergoeding)

PAKKET

Merkstrategie

Voor bedrijven die vanuit een stevige

merkstrategie willen groeien


Kick-off sessie

Deep- dive sessies

Doelgroepomschrijving

Concurrentie analyse

Marktanalyse

Positionering

Merkpersoonlijkheid

Merkwaarden

Purpose

Merkverhaal

Merkgids

Actieplan

3499 (excl. BTW)

PAKKET

Merkbeleving

Voor bedrijven die al een duidelijke merkstrategie

hebben maar hun merk echt willen laten leven


Kick-off sessie

Deep- dive sessies

Customer Journey mapping

Touchpoint bepaling & analyse

Ontwikkeling creatief kader

Brainstorm

Conceptontwikkeling 3 merkbelevingen

Merkbelevingsgids

Actieplan

2799 (excl. BTW)

TOTAALPAKKET

Merkstrategie + Merkbeleving

Voor bedrijven die vanuit een stevige merkstrategie willen groeien én hun merk willen laten leven


5999 (excl. BTW)

Jouw investering

TOTAAL* (excl. BTW)

€ 3499

  • Een intensieve kick-off sessie om helemaal in je business te duiken (+/- 3u)
  • 3 deep dive sessies (+/- 3u) waarin we richting gaan bepalen voor je merk
  • Een merkgids als leidraad voor de toekomst
  • Een brainstormsessie waaruit concrete merkbelevingen en plannen komen (+/- 3u)
  • Een heus actieplan met de volgende stappen
  • 2 Finetune sessies als opvolging van het actieplan
  • Een persoonlijke map waarin alles verzameld wordt
  • Direct contact 5/7 dagen per mail of whatsapp gedurende de sessies voor al je vragen en feedback

*Verkies je in 4 termijnen te betalen? Dat kan! Per maand betaal je dan 920,- excl. BTW

PODCAST De Rots in de Branding

De podcast waarin ik op zoek ga naar antwoorden op brandende Brandingsvragen

Luister via Spotify of ITunes

#1: Wat is het verschil tussen Marketing en Branding?

#2: Zijn we echt zo'n emotionele watjes bij een aankoop?

#3: Waarom werkt Branding als een lopend vuurtje voor mijn bedrijf?

#4: Hoe kan Storytelling werken voor merken?

Volg je me al op Instagram?

Kom gezellig meevolgen en ontdek leuke Branding-shizzle!